DLA PRZEDSIEBIORSTW
Oferujemy realizację jakościowych i ilościowych badań rynku. Badania ilościowe dostarczają statystycznej charakterystyki zjawisk rynkowych (np. zachowania nabywcze konsumentów, postawy konsumentów wobec marek, ich styl życia, ulubione marki itp.). Stosowanie zaawansowanych technik analizy danych pozwala na odkrywanie związków dwu- i wielozmiennowych pomiędzy tymi zjawiskami rynkowymi a ich psychologicznymi, społecznymi, demograficznymi i kulturowymi uwarunkowaniami. Realizowane na statystycznie reprezentatywnych próbach badawczych przy użyciu wystandaryzowanych narzędzi badawczych pozwalają na uogólnianie uzyskanych wyników na całą grupę docelową danej kategorii produktowej/ marki.
Badania jakościowe pozwalają na uzyskanie pogłębionej wiedzy o konsumencie. Wyjaśniają naturę zjawisk rynkowych, odkrywając rzeczywiste potrzeby konsumentów, które często przez nich samych są nieuświadamiane lub ukrywane. Pokazują pełną różnorodność postaw konsumentów wobec danej kategorii produktowej/ marki. Dostarczają wiedzy o specyfice „języka” konsumentów, którym posługują się w odniesieniu do danej kategorii produktowej/ marki. Dostarczają hipotezy badawcze, które mogą zostać następnie sprawdzone w badaniach ilościowych. Realizowane po badaniach ilościowych pozwalają lepiej zrozumieć uzyskane wyniki. Badania ilościowe i jakościowe wzajemnie się uzupełniają. W związku z tym szczególnie rekomendujemy stosowanie triangulacji ilościowych i jakościowych metod badawczych.
Celem tego typu badań jest zdobycie pogłębionej wiedzy o motywacjach i postawach konsumentów w odniesieniu do określonej kategorii produktowej lub/i marki. W tym celu stosujemy szeroką paletę badań jakościowych – od zogniskowanych wywiadów grupowych w różnych odmianach (grupa konfliktowa, grupa kreatywna, mini grupa, grupa skrócona) poprzez indywidualne wywiady pogłębione po etnografię. W przypadku zogniskowanych wywiadów grupowych i indywidualnych wywiadów pogłębionych stosujemy techniki projekcyjne takie jak np. personifikacja, animalizacja, collage, test niedokończonych zdań. W odróżnieniu do badań ilościowych, które są w stanie „rejestrować” wyłącznie łatwo obserwowalne empirycznie przejawy motywacji i postaw konsumentów, badania jakościowe są w stanie dostarczyć bardziej pogłębionej wiedzy o konsumencie docierając do słabo lub w ogóle nieuświadamianych motywacji zachowań.
Więcej informacji o ofercie: Wiesław Talik, tel. 604 179 323, mail: wieslaw.talik@casie.pl
Celem tego typu badań jest zrozumienie potencjału rynku i identyfikacja jego strategicznych segmentów. Oferujemy segmentacje:
a. life-stylowe, tzn. w oparciu o badanie praktykowanych stylów życia rozumianych jako formy codziennych zachowań, różnicujących się ze względu na posiadane zasoby materialne i kulturowe oraz postawy wobec wartości;
b. psychograficzne na podstawie badań postaw, opinii i cech osobowości;
c. socjodemograficzne w oparciu o charakterystyki demograficzne i społeczne konsumenta;
d. funkcjonalne na podstawie badań zwyczajów użytkowania danej kategorii produktowej/ marki;e. emocjonalne na podstawie badań doświadczania przez konsumenta danej kategorii produktowej/ marki. e. emocjonalne na podstawie badań doświadczania przez konsumenta danej kategorii produktowej/ marki.
Badania segmentacyjne realizujemy na dużych próbach badawczych (500-1000 respondentów), reprezentatywnych statystycznie dla danej populacji generalnej. Badania mogą zostać wykonane metodą wywiadu (wywiady bezpośrednie z użyciem kwestionariusza papierowego lub nośnika elektronicznego w domu respondenta lub w miejscu publicznym) lub ankiety (kwestionariusz ankiety audytoryjnej, ankieta pocztowa, ankieta online).
Rekomendujemy przeprowadzenie dodatkowych badań jakościowych (np. zogniskowane wywiady grupowe, indywidualne wywiady pogłębione) przed realizacją badań segmentacyjnych, by lepiej dopasować narzędzia pomiarowe do danego rynku lub/i po realizacji badań segmentacyjnych, celem lepszego zrozumienia specyfiki wyłonionych segmentów.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl
Celem tego typu badań jest charakterystyka zwyczajów zakupowych/ konsumpcji danej kategorii produktowej/ marki oraz poznanie motywów ich praktykowania. Z reguły badanie składa się z 8 modułów:
1. Charakterystyka zwyczajów zakupowych i konsumpcji
2. Ważność kryteriów wyboru marki
3. Znajomość marek
4. Nabywanie marek
5. Analiza głównej marki/ determinanty wyboru
6. Ocena i wizerunek marek
7. Specyficzne postawy wobec badanej kategorii produktowej/ marki
8. Socjodemografia
Z reguły w ramach tego typu badania przeprowadzamy dodatkowo segmentację, by zidentyfikować strategiczne segmenty rynku dla danej kategorii produktowej/ marki.
Badania zachowań nabywczych i zwyczajów konsumpcji realizujemy na dużych próbach badawczych (500-1000 respondentów), reprezentatywnych statystycznie dla danej populacji generalnej. Badania mogą zostać wykonane metodą wywiadu (wywiady bezpośrednie z użyciem kwestionariusza papierowego lub nośnika elektronicznego w domu respondenta lub w miejscu publicznym) lub ankiety (kwestionariusz ankiety audytoryjnej, ankieta pocztowa, ankieta online).
Rekomendujemy przeprowadzenie dodatkowych badań jakościowych (np. zogniskowane wywiady grupowe, indywidualne wywiady pogłębione) przed realizacją badania, by lepiej dopasować narzędzia pomiarowe do danego rynku lub/i po realizacji badania, celem lepszego zrozumienia uzyskanych wyników i specyfiki wyłonionych segmentów.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl
Celem tego typu badań jest poznanie sposobów postrzegania marki, jej osobowości, kapitału i pozafunkcjonalnych korzyści związanych z użytkowaniem marki. Z reguły badanie jest realizowane w dwóch etapach:
1. Badania jakościowe mające na celu wyodrębnienie różnych typów postrzegania marki, ich jakościowy opis oraz poznanie motywów poszczególnych ocen wizerunkowych
2. Badania ilościowe dostarczające informacji o zasięgu społecznym poszczególnych typów postrzegania marki i charakterystyce demograficznej i społecznej różnych segmentów wizerunkowych
Efektem końcowym jest mapa percepcji marki pozycjonująca markę w stosunku do atrybutów wizerunku i marek konkurencyjnych. W ramach tego typu badania przeprowadzamy dodatkowo segmentację, by skonfrontować strategiczne segmenty rynku dla danej marki z typami jej postrzegania.
Jakościowe badania wizerunkowe realizujemy metodą zogniskowanych wywiadów grupowych lub indywidualnych wywiadów pogłębionych. Badania ilościowe realizujemy na dużych próbach badawczych (500-1000 respondentów), reprezentatywnych statystycznie dla danej populacji generalnej. Badania ilościowe mogą zostać wykonane metodą wywiadu bezpośredniego (wywiady bezpośrednie z użyciem kwestionariusza papierowego lub nośnika elektronicznego w domu respondenta lub w miejscu publicznym), wywiadu telefonicznego lub ankiety online.
Więcej informacji o ofercie: Wiktor Razmus, tel. 691 726 585, mail: wiktor.razmus@casie.pl
Celem tego typu badań jest poznanie postrzegania nabytej marki produktu/ usługi w powiązaniu z poziomem satysfakcji z tej marki produktu/ usługi. Badania tego typu odpowiadają na pytanie, w jakim stopniu dana marka produktu/ usługa spełnia oczekiwania nabywcy? Badania satysfakcji wykonujemy łącząc jakościowe metody badawcze z ilościowymi, przeprowadzanymi jednorazowo lub cyklicznie:
a. Badania jakościowe – odkrywają wymiary satysfakcji z marki produktu/ usługi, pozwalają poznać kontekst uprzednich doświadczeń konsumentów z daną markę lub innymi markami z tej samej kategorii produktowej, dostarczają wiedzy o ważności poszczególnych atrybutów marki produktu/ usługi
b. Jednorazowe eksploracyjne badania ilościowe – dostarczają statystycznych miar satysfakcji z marki produktu/ usługi w podziale na segmenty użytkowników (np. użytkownicy główni, okazjonalni), ilustrują społeczny zasięg poszczególnych typów konsumentów ze względu na stopień satysfakcji (bardzo zadowoleni, umiarkowanie zadowoleni itd.). Dodatkowo pozwalają poznać profil socjodemograficzny konsumentów o różnym stopniu zadowoleni z marki produktu/ usługi
c. Cykliczne badania ilościowe – dostarczają informacji o zmianach w czasie poziomu satysfakcji z marki produktu/ usługi. Uzupełnione o podstawowe wskaźniki marketingowe (znajomość spontaniczna marki, znajomość wspomagana marki, nabywanie marek) pozwalają na stały monitoring pozycji marki produktu/ usługi na rynku.
Badania satysfakcji klienta można przeprowadzać w połączeniu z badaniami segmentacyjnymi. Celem tego typu triangulacji metod jest pomiar satysfakcji klientów w strategicznych segmentach rynku dla danej marki produktu/ usługi.
Jakościowe badania satysfakcji realizujemy metodą zogniskowanych wywiadów grupowych lub indywidualnych wywiadów pogłębionych. Badania ilościowe realizujemy na dużych próbach badawczych (500-1000 respondentów), reprezentatywnych statystycznie dla danej populacji generalnej. Badania ilościowe mogą zostać wykonane metodą wywiadu bezpośredniego (wywiady bezpośrednie z użyciem kwestionariusza papierowego lub nośnika elektronicznego w domu respondenta lub w miejscu publicznym), wywiadu telefonicznego lub ankiety online.
Więcej informacji o ofercie: Wiktor Razmus, tel. 691 726 585, mail: wiktor.razmus@casie.pl
Celem tego typu badań jest obserwacja zmiany w czasie kondycji marki na podstawie podstawowych wskaźników marketingowych typu znajomość spontaniczna i wspomagana marki, częstotliwość kupowania marki, lojalność wobec marki, satysfakcja z marki, jej wybrane atrybuty wizerunkowe, profil socjodemograficzny grupy docelowej marki.
Badania cykliczne kondycji marki mogą być prowadzone w sposób ciągły lub punktowy. W przypadku pomiaru punktowego poszczególne etapy pomiaru są oddzielone w czasie, a na każdym etapie realizowany jest pomiar na dużej próbie badawczej, zwykle obejmującej 500-1000 respondentów. W przypadku pomiaru ciągłego próba zostaje równomiernie rozdzielona na wszystkie tygodnie badanego okresu. W każdym tygodniu realizowany jest pomiar na małej próbie (np. 100 respondentów), który jest agregowany z wynikami kilku sąsiadujących ze sobą pomiarów. W ten sposób po fazie początkowej można monitorować zmiany na rynku w cyklu tygodniowych dołączając do zbioru dane z najnowszego pomiaru i usuwając dane z pomiaru najstarszego.
Badania kondycji marki realizujemy na dużych próbach badawczych punktowych lub rolowanych, reprezentatywnych statystycznie dla danej populacji generalnej. Badania kondycji marki mogą zostać wykonane metodą wywiadu bezpośredniego w domu respondenta (z użyciem kwestionariusza papierowego lub nośnika elektronicznego), wywiadu telefonicznego lub ankiety online.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl
Celem tego typu badań jest obserwacja zmiany w czasie znajomości marki i reklamy na podstawie podstawowych wskaźników marketingowych typu: świadomość marki (znajomość spontaniczna), rozpoznawalność marki (znajomość wspomagana), znajomość spontaniczna i wspomagana reklamy, znajomość kanałów reklamowych, zapamiętane elementy reklamy (słowne i wizualne), ocena reklamy (przejrzystość reklamy, wiarygodność, oryginalność, dopasowanie do marki, ogólna ocena, ocena poszczególnych elementów), częstotliwość kupowania reklamowanej marki, profil socjodemograficzny grupy docelowej reklamy. Badanie może być połączone z badaniem kondycji marki.
Podobnie jak badania dotyczące kondycji marki również badania skuteczności kampanii reklamowych są badaniami cyklicznymi, realizowanymi w sposób punktowy lub ciągły. W przypadku pomiaru punktowego poszczególne etapy pomiaru są oddzielone w czasie, a na każdym etapie realizowany jest pomiar na dużej próbie badawczej, zwykle obejmującej 500-1000 respondentów. W przypadku pomiaru ciągłego próba zostaje równomiernie rozdzielona na wszystkie tygodnie badanego okresu. W każdym tygodniu realizowany jest pomiar na małej próbie (np. 100 respondentów), który jest agregowany z wynikami kilku sąsiadujących ze sobą pomiarów. W ten sposób po fazie początkowej można monitorować zmiany na rynku w cyklu tygodniowych dołączając do zbioru dane z najnowszego pomiaru i usuwając dane z pomiaru najstarszego.
Badania skuteczności kampanii reklamowych realizujemy na dużych próbach badawczych punktowych lub rolowanych, reprezentatywnych statystycznie dla danej populacji generalnej. Badania skuteczności kampanii reklamowych mogą zostać wykonane metodą wywiadu bezpośredniego w domu respondenta (z użyciem kwestionariusza papierowego lub nośnika elektronicznego), wywiadu telefonicznego lub ankiety online.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl
Oferujemy badania indywidualnie dopasowane do rozwiązania konkretnego problemu marketingowego. Zwykle w takich sytuacjach oferujemy mix badawczy obejmujący badania realizowane różnymi metodami ilościowymi i jakościowymi. Projekt badawczy tego typu rozpoczyna i kończy się spotkaniem warsztatowym ze Zleceniodawcą początkowo celem lepszego zrozumienia problemu marketingowego, a następnie wypracowania strategii zastosowania w praktyce wyników przeprowadzonych badań i analiz.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl