Oferujemy realizację badań jakościowych i ilościowych na potrzeby również innych podmiotów niż przedsiębiorstwa i środowiska naukowe. Ofertę naszych usług badawczych szczególnie kierujemy do jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, instytucji edukacyjnych, jednostek zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi i wszelkich instytucji potrzebujących badań ewaluacyjnych realizowanych projektów. Badania ilościowe dostarczają charakterystyki statystycznej badanej zbiorowości, z kolei badania jakościowe pozwalają na uzyskanie pogłębionej wiedzy o przedmiocie badania. Rekomendujemy stosowanie triangulacji ilościowych i jakościowych metod badawczych.
Badania tego typu mają na celu uchwycenie opinii mieszkańców konkretnych miast/ dzielnic/ osiedli dotyczących istotnych spraw dla społeczności lokalnych. Mogą być wykorzystywane w ramach konsultacji społecznych przez samorządy. Badania opinii społeczności lokalnych są prowadzone jako sondażowe badania ilościowe za pomocą wywiadów lub ankiet. W przypadku wywiadów oferujemy realizację badania opinii w oparciu o wywiady bezpośrednie z wykorzystaniem kwestionariusza papierowego lub elektronicznego oraz wywiady telefoniczne. W przypadku ankiet badanie może zostać zrealizowane za pomocą kwestionariusza ankiety audytoryjnej, pocztowej lub internetowej.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl
Badania tego typu mają na celu z jednej strony pomiar poziomu satysfakcji ze swojego miejsca pracy, z drugiej strony – określenie czynników, które różnicują poziom satysfakcji (czynniki indywidualne, demograficzne, społeczne, ekonomiczne, kulturowe). Badanie realizowane przez ekspertów zewnętrznych, a nie przez własnych specjalistów HR w danym przedsiębiorstwie/ danej instytucji pozwala na uchwycenie satysfakcji pracowników w sposób bardziej zobiektywizowany. Do badań tego typu wykorzystuje się metody ilościowe w oparciu o wywiady (wywiad bezpośredni, telefoniczny) lub ankiety („tradycyjne”, online). Fazę badań ilościowych warto poprzedzić badaniami jakościowymi (indywidualne wywiady pogłębione) pozwalającymi na precyzyjne określenie przyczyn satysfakcji lub jej braku, wymiarów satysfakcji i ich wagi dla ogólnego poczucia satysfakcji, jak również na lepsze przygotowanie fazy badań ilościowych.
Więcej informacji o ofercie: Wiesław Talik, tel. 604 179 323, mail: wieslaw.talik@casie.pl
Badania edukacyjne dotyczą różnorodnej problematyki dotyczącej edukacji. W wąskim znaczeniu celem badań edukacyjnych jest pomiar/ analiza umiejętności i osiągnięć edukacyjnych uczniów. W szerszym znaczeniu badania edukacyjne obejmują takie zagadnienia jak m.in.: psychologiczne, społeczne i ekonomiczne uwarunkowania osiągnięć edukacyjnych uczniów, aspiracje edukacyjne uczniów, rodziców i ich społeczne uwarunkowania, funkcjonowanie szkoły w opiniach rodziców uczniów i nauczycieli, opinie o systemie oświaty. Badania edukacyjne realizowane są w oparciu o badania ilościowe, jak i jakościowe, prowadzone wśród uczniów, rodziców uczniów, nauczycieli, kadry kierowniczej w systemie oświaty.
Więcej informacji o ofercie: Grzegorz Adamczyk, tel. 506 079 053, mail: grzegorz.adamczyk@casie.pl
Ewaluacja jest systematycznym badaniem społeczno-ekonomicznym gromadzącym dane, dowody, które dostarczają informacji, oceny dotyczącej zjawisk, programów, polityk, działań instytucji. Ewaluacja stosuje podejście naukowe, co oznacza rygor metodologiczny, analityczny, a zatem dostarczenie dobrej jakości wniosków. Szczególnie istotne dla odbiorców ewaluacji jest połączenie jej znaczenia normatywnego z pragmatycznym. Dzięki temu odbiorca otrzymuje opinie, rekomendacje, które pozwalają na ich wykorzystanie w podejmowaniu konkretnych decyzji (o kontynuacji, zmianach programów), w procesie planowania. Współczesne badania ewaluacyjne zakładają istotny udział odbiorcy w tworzeniu badania i kształtowaniu jej wniosków. Prowadząc badania ewaluacyjne (jakościowe i ilościowe) wykorzystujemy różne źródła danych: perspektywę uczestników, organizatorów, interesariuszy, dane finansowe i organizacyjne. Dane najczęściej zbieramy są za pomocą: ankiet, wywiadów indywidualnych lub grupowych, analizy dokumentów.
Badanie ewaluacyjne powinno dać odpowiedzi dotyczące: adekwatności podjętych działań do celów (potrzeb) – TRAFNOŚĆ; stopnia osiąganych celów/rezultatów – SKUTECZNOŚĆ; ilości nakładów kosztów w stosunku do jakości/ilości osiągniętych celów/rezultatów – EFEKTYWNOŚĆ; czasu i zasięgu utrzymywania się efektów oraz możliwości dalszego stosowania i przydatności – TRWAŁOŚĆ i UŻYTECZNOŚĆ.
Stosowanie ewaluacji opartej na standardach jest nieodzownym elementem funkcjonowania programu, oddziaływania społecznego. Pozwoli na rzetelną identyfikację problemów, opisze procesy, wesprze rozwój i decyzyjność organizacji, programu, a także dostarczy oceny opartej na jasnych kryteriach.
Więcej informacji o ofercie: Wiesław Talik, tel. 604 179 323, mail: wieslaw.talik@casie.pl